Algemene voorwaarden Platform Trefpunt

Geldig vanaf 1 januari 2025

Dit zijn de algemene voorwaarden van Platform Trefpunt. Ze horen bij het lidmaatschap van Platform Trefpunt.

Als ik in deze voorwaarden ‘je’ of ‘jouw’ gebruiken, bedoel ik jou als lid. Gebruiken ik ‘ik’ of ‘mijn’, dan bedoel ik Jessica Kelder, van: 

Platform Trefpunt

J.A. Alberdingk Thijmstraat 20

3117 RH Schiedam

 Platform Trefpunt is ingeschreven bij de Kamer van Koophandel onder nummer 74533193.

 

OVER DEZE VOORWAARDEN

  1. Wanneer gelden deze algemene voorwaarden?

Deze algemene voorwaarden gelden voor jouw lidmaatschap van Platform Trefpunt, zolang je lid blijft. Als je je aanmeldt als lid, ga je er ook mee akkoord dat deze voorwaarden hierop van toepassing zijn.

  1. Wat gebeurt er als een onderdeel van deze voorwaarden niet meer geldig is?

Als een bepaald onderdeel van deze algemene voorwaarden niet meer geldig is, bijvoorbeeld doordat de wet veranderd is, dan blijft de rest van de voorwaarden wel geldig. Samen overleggen we dan over een nieuwe afspraak, die het ongeldige onderdeel vervangt. We zoeken hiervoor aansluiting bij het doel en de strekking van deze voorwaarden.

  1. Wat doen we als iets niet in deze voorwaarden is geregeld?

In deze voorwaarden zijn de meest voorkomende zaken geregeld. Wil een van ons extra afspraken maken, dan overleggen we hier samen over en leggen we de nieuwe afspraken vast. We zoeken hiervoor aansluiting bij het doel en de strekking van deze voorwaarden.

  1. Kunnen deze algemene voorwaarden wijzigen?

Ik kan deze algemene voorwaarden van tijd tot tijd bijwerken om veranderingen in mijn praktijken of voor andere operationele, juridische of regelgevende redenen te weerspiegelen. Ik breng je van deze wijzigingen op de hoogte en zal je om een nieuw akkoord vragen voor de gewijzigde delen.

  1. Wat als jij of ik andere afspraken wil maken of andere voorwaarden wil gebruiken?

Ik kan afwijken van specifieke bepalingen in deze algemene voorwaarden. In dat geval zijn die bepalingen niet meer van toepassing en geldt wat wij afgesproken hebben.

 

Wil je zelf afspraken maken die afwijken van deze algemene voorwaarden? Dan zijn die afspraken pas geldig als ik ze per mail of post heb bevestigd.

  1. Wanneer hebben we een overeenkomst?

Er is sprake van een overeenkomst als je je inschrijving aan mij verzendt en ik je inschrijving per mail heb bevestigd. 

 

OVER HET PLATFORM 

  1. Wie kunnen er lid worden van Platform Trefpunt?

Alle ondernemers met een KvK-nummer kunnen lid worden van Platform Trefpunt. Ik richt me op introverte ondernemers, maar een psychologische test is geen onderdeel van de aanmeldprocedure.

De beslissing om iemand wel of niet als lid toe te laten tot het platform ligt bij mij.

  1. Wat kun je van mij verwachten?

Ik doe mijn uiterste best om ervoor te zorgen dat het platform een leuke en leerzame plek is waar rekening gehouden wordt met het introverte karakter van de leden. Ik doe dit door activiteiten te organiseren die je vaardigheden en kennis bijbrengen over het ondernemerschap, een platform te bieden om ervaringen uit te wisselen en het te faciliteren dat je in contact komt met andere ondernemers.

  1. Hoe gaan we met elkaar om?

Ik verwacht van leden dat zij respectvol met elkaar omgaan, elkaar accepteren zoals zij zijn, zich niet negatief uitlaten over andere leden, opbouwende feedback geven en een positieve bijdrage leveren aan het platform. Deze verwachtingen worden gedeeld met alle leden op het besloten netwerk van het platform. Ik heb het recht leden onmiddellijk van het platform te verwijderen en te ontzetten uit het lidmaatschap als zij zich niet op deze manier gedragen en/of aanwijzingen van mij niet worden opgevolgd. Je hebt in dat geval geen recht op restitutie van (een gedeelte van) het lidmaatschap of overige betaalde diensten.

  1. Hoe ga ik om met de informatie die jij op het platform deelt?

Alle informatie die je op het platform deelt, blijft op het platform. Het is voor jou, mij en alle leden niet toegestaan om informatie die op het platform gedeeld wordt te delen met derden. Ik deel informatie alleen als:

  • jij daarvoor toestemming hebt gegeven;

  • Ik volgens de wet verplicht ben de informatie te delen;
  • de informatie al publiekelijk bekend is.

Dit geldt ook voor berichten op het platform zelf. Ik laat die niet aan anderen lezen, behalve als dit medewerkers zijn van mijn eigen bedrijf.

  1. Hoe ga ik om met gegevensbescherming en privacy?

Uiteraard vind ik jouw gegevensbescherming en privacy belangrijk. Hiervoor heb ik een apart privacystatement opgesteld die is aangehecht achter deze algemene voorwaarden.

 

OVER HET INTELLECTUEEL EIGENDOM

  1. Wat mag je met de door mij verschafte extra materialen doen?

Soms deel ik extra materialen met de leden. Ik bezit de intellectuele-eigendomsrechten op deze materialen, zoals de auteursrechten.

Behalve als we dit expliciet anders zijn overeengekomen, draag ik de intellectuele-eigendomsrechten niet aan jou over. Wel geef ik je het recht (de licentie) om de materialen te gebruiken voor het doel dat ik bij het verschaffen van de materialen specificeer. De licentie is exclusief: alleen jij mag deze materialen voor het genoemde doel gebruiken.

Wil je de materialen ruimer gebruiken dan voor het gespecificeerde doel, neem dan contact met mij op. Dan overleggen we over de voorwaarden voor dit gebruik. Eventueel kan ik je voor dit extra gebruik een vergoeding vragen.

Gebruik je de materialen zonder mijn toestemming voor een ander doel dan waarvoor de licentie geldt? Dan kan ik je een schadevergoeding vragen.

  1. Het intellectuele eigendom van materialen die jij deelt

Soms deel jij als lid materialen op het platform. Het is niet toegestaan om hierbij gebruik te maken van inhoud waarvan jij de intellectuele-eigendomsrechten niet bezit. Deel je toch iets waarvan jij de intellectuele-eigendomsrechten niet bezit en ontvang ik daar een boete of schadeclaim voor? Dan verhaal ik die claim op jou. Je bent verplicht dit bedrag te betalen.

 

OVER HET LIDMAATSCHAP, DE PRIJS EN DE BETALING

  1. Welke lidmaatschapsvormen zijn er?

Het platform kent twee lidmaatschapsvormen: die van de founding members en het reguliere lidmaatschap. 

Het founding members-lidmaatschap is alleen verstrekt bij de eerste 22 inschrijvingen en wordt niet meer verstrekt. Nieuwe leden kunnen alleen een regulier lidmaatschap krijgen. Voor founding members geldt een gereduceerd tarief. Verder gelden voor hen dezelfde afspraken in deze algemene voorwaarden als voor regulier lidmaatschap.

  1. Prijs van het lidmaatschap

Ik behoud mij het recht voor om het lidmaatschapstarief te verhogen met ingang per het volgende contractsjaar. Uiteraard ontvang je hiervan tijdig en vóór het verlopen van je opzegtermijn bericht over (in beginsel vier weken voor het einde van de looptijd). Wil je het lidmaatschap opzeggen? Dan dien je dat schriftelijk (per e-mail) te doen en uiterlijk twee (2) weken voor het einde van de looptijd van jouw lidmaatschapsjaar.

  1. Wat zijn de regels voor de betaling?

Over de betaling spreken we het volgende af:

  • Voor je lidmaatschap ontvang je een factuur;
  • De betalingstermijn van de facturen is 14 dagen;
  • De inloggegevens voor het besloten netwerk van Platform Trefpunt ontvang je binnen 72 uur na betaling.
  1. Wanneer gaat het lidmaatschap in?

Het lidmaatschap van Platform Trefpunt ga je aan voor een jaar en gaat in op de factuurdatum (die gelijk valt met de datum waarop je hebt verzocht om lid te worden). Zonder tijdige opzegging wordt je lidmaatschap steeds automatisch verlengd met een jaar.

  1. Je lidmaatschap opzeggen

Er geldt een opzegtermijn van twee weken voor het einde van je lidmaatschapsjaar. Na het verstrijken van de opzegtermijn wordt jouw lidmaatschap verlengd en ontvang je van mij de factuur voor het nieuwe lidmaatschapsjaar. Je bent verplicht deze factuur te voldoen. Opzeggen kan uitsluitend schriftelijk door te mailen naar: info@platformtrefpunt.nl. Je opzegging is definitief als ik deze schriftelijk heb bevestigd.

  1. Een lid ontzetten uit het lidmaatschap

Een lid dat uit zijn lidmaatschap is ontzet, kan alleen opnieuw worden toegelaten als ik hiermee instem. Als het lid is ontzet omdat het zijn financiële verplichtingen niet is nagekomen, is toelating alleen mogelijk na vereffening van de oude schulden.

 

OVER TUSSENTIJDSE WIJZIGINGEN

  1. Gegevens wijzigen

Leden zijn er verantwoordelijk voor dat zij wijzigingen in hun persoonlijke gegevens (zoals een adreswijziging) direct doorgeven aan het platform door de wijzigingen te mailen naar: info@platformtrefpunt.nl.

  1. Kun je of kan ik je lidmaatschap tussentijds beëindigen?

Je gaat het lidmaatschap aan per jaar. Het is niet mogelijk om je lidmaatschap tussentijds te beëindigen. Wil je je lidmaatschap beëindigen, dan geldt hiervoor de opzegtermijn genoemd in deze algemene voorwaarden. Het staat je uiteraard wel vrij om voortijdig je profiel van het platform te verwijderen. Je maakt dan geen aanspraak op (enige) restitutie.

Ik kan je lidmaatschap alleen per direct beëindigen als:

  • Je je niet houdt aan de huishoudelijke regels en/of aanwijzingen van mij niet worden opgevolgd;
  • Er een conflict ontstaat waarvoor wij samen niet tot een oplossing kunnen komen;
  • Je je financiële verplichtingen niet nakomt.

Je ontvangt in dat geval geen restitutie van (een deel van) het lidmaatschap of overige betaalde diensten.

  1. Kun je je lidmaatschap pauzeren?

Het is niet mogelijk om je lidmaatschap te pauzeren.

 

OVER MOGELIJKE CONFLICTEN EN AANSPRAKELIJKHEID

  1. Hoe werken we prettig samen?

Ik vind het belangrijk dat jij je als lid thuis voelt op het platform en dat de communicatie met mij soepel verloopt. Als er iets niet goed loopt, dan hoor ik het graag zo snel mogelijk van je. Dan proberen we samen tot een oplossing te komen. Andersom kaart ik het ook bij jou aan als er iets niet goed loopt en proberen we samen tot een oplossing te komen.

  1. Wat doen we als we een conflict hebben?

Als we onverhoopt een conflict hebben, heeft het altijd mijn voorkeur om dit onderling op te lossen. Alleen als dit niet lukt, leggen we het conflict voor aan de bevoegde rechter. Behalve als de wet iets anders voorschrijft, is dit altijd een rechter in het arrondissement waar ik met mijn bedrijf gevestigd ben. Op onze overeenkomst is het Nederlands recht van toepassing.

  1. Wat moet je doen als je ons aansprakelijk wilt stellen voor schade?

Het kan zijn dat je mij aansprakelijk wilt stellen voor schade. Dit kan bijvoorbeeld schade zijn die je hebt geleden doordat ik mijn verplichtingen uit de overeenkomst niet ben nagekomen. Maar het kan ook schade zijn die op een andere manier is ontstaan, bijvoorbeeld door een onrechtmatige daad. Mocht je mij voor schade aansprakelijk willen stellen, dan gelden de volgende regels:

  • Om mij aansprakelijk te stellen voor het niet of onvoldoende nakomen van de verplichtingen uit de overeenkomst, moet je mij een schriftelijk bericht (ingebrekestelling) sturen. Daarin moet je met voldoende argumenten beschrijven waarvoor je mij aansprakelijk stelt. Ook moet je mij een redelijke termijn geven om op dit bericht te reageren, of om eventuele schade te verminderen of op te lossen. Wat een redelijke termijn is, hangt van de specifieke situatie af.
  • Als ik aansprakelijk ben voor schade uit welke hoofde dan ook, is die aansprakelijkheid in alle gevallen beperkt tot de vergoeding van de directe schade tot een maximaal bedrag. Dit maximale bedrag is gelijk aan het bedrag dat ik voor het laatste lidmaatschapsjaar in rekening heb gebracht, exclusief btw.
  • Ik ben nooit aansprakelijk voor indirecte schade zoals gevolgschade, gederfde winst, gemiste besparingen, verminderde goodwill of schade door bedrijfsstagnatie. Deze schade sluit ik expliciet uit.
  • Ik ben nooit aansprakelijk voor het feit dat het lidmaatschap niet voldoet aan de verwachtingen die je daarvan gesteld had.
  • De beperking van aansprakelijkheid geldt niet als ik de schade opzettelijk heb veroorzaakt of als de schade is ontstaan doordat ik bewust roekeloos heb gehandeld.

 

Tot slot

Heb je vragen over deze algemene voorwaarden? Neem dan gerust contact met me op. Je kunt me bereiken per mail: info@platformtrefpunt.nl.  

 

Privacystatement Platform Trefpunt

Geldig vanaf 1 januari 2025

Dit is het privacystatement van Platform Trefpunt.

Als ik in deze voorwaarden ‘je’ of ‘jouw’ gebruiken, bedoel ik jou als gebruiker van de website en het besloten platform op Mighty Networks. Gebruik ik ‘ik’ of ‘mijn’, dan bedoel ik Jessica Kelder, van: 

Platform Trefpunt

J.A. Alberdingk Thijmstraat 20

3117 RH Schiedam

Platform Trefpunt is ingeschreven bij de Kamer van Koophandel onder nummer 74533193.

  1. Persoonsgegevens die ik verwerk

Platform Trefpunt verwerkt je persoonsgegevens doordat je gebruikmaakt van mijn diensten en/of omdat je deze gegevens zelf aan mij verstrekt. Hieronder vind je een overzicht van de persoonsgegevens die ik verwerk:

  • Voor- en achternaam
  • Adresgegevens (zakelijk)
  • KvK nummer
  • KvK inschrijfdatum
  • Bedrijfsnaam
  • Telefoonnummer
  • E-mailadres
  • Overige persoonsgegevens die je actief verstrekt bijvoorbeeld door een profiel op deze website aan te maken, in correspondentie en telefonisch
  • Locatiegegevens
  • Gegevens over jouw activiteiten op mijn platform
  • Internetbrowser en apparaattype
  • Bankrekeningnummer
  1. Met welk doel en op basis van welke grondslag ik persoonsgegevens verwerk

Platform Trefpunt verwerkt jouw persoonsgegevens voor de volgende doelen:

  • Het afhandelen van jouw betaling
  • Verzenden van de nieuwsbrief
  • Je te kunnen bellen of e-mailen indien dit nodig is om mijn dienstverlening uit te kunnen voeren
  • Je te informeren over wijzigingen van mijn diensten en producten
  • Je de mogelijkheid te bieden een account aan te maken
  • Om goederen en diensten bij je af te leveren.
  1. Hoe lang ik persoonsgegevens bewaar

Platform Trefpunt bewaart je persoonsgegevens niet langer dan strikt nodig is om de doelen te realiseren waarvoor je gegevens worden verzameld. Ik hanteer de wettelijke bewaartermijnen.

  1. Delen van persoonsgegevens met derden

Platform Trefpunt verstrekt uitsluitend aan derden als dit nodig is voor de uitvoering van mijn overeenkomst met jou, om mijn diensten zo goed mogelijk te kunnen leveren of om te voldoen aan een wettelijke verplichting. Denk daarbij aan programma’s voor emailmarketing, communitysoftware en boekhoudoplossingen.

  1. Cookies, of vergelijkbare technieken, die ik gebruik

Platform Trefpunt gebruikt alleen technische en functionele cookies. En analytische cookies die geen inbreuk maken op je privacy. Een cookie is een klein tekstbestand dat bij het eerste bezoek aan deze website wordt opgeslagen op jouw computer, tablet of smartphone. De cookies die ik gebruik zijn noodzakelijk voor de technische werking van de website en jouw gebruiksgemak. Ze zorgen ervoor dat de website naar behoren werkt en onthouden bijvoorbeeld jouw voorkeursinstellingen. Ook kan ik hiermee mijn website optimaliseren. Je kunt je afmelden voor cookies door je internetbrowser zo in te stellen dat deze geen cookies meer opslaat. Daarnaast kun je ook alle informatie die eerder is opgeslagen via de instellingen van je browser verwijderen.

  1. Gegevens inzien, aanpassen of verwijderen

Je hebt het recht om je persoonsgegevens in te zien, te corrigeren of te verwijderen. Daarnaast heb je het recht om je eventuele toestemming voor de  gegevensverwerking in te trekken of bezwaar te maken tegen de verwerking van jouw persoonsgegevens door Platform Trefpunt en heb je het recht op  gegevensoverdraagbaarheid. Dat betekent dat je bij ons een verzoek kan indienen om de persoonsgegevens die ik van jou beschik in een computerbestand  naar jou of een ander, door jou genoemde organisatie, te sturen. Je kunt een verzoek tot inzage, correctie, verwijdering, gegevensoverdraging van je  persoonsgegevens of verzoek tot intrekking van je toestemming of bezwaar op de verwerking van jouw persoonsgegevens sturen naar info@platformtrefpunt.nl.  Om er zeker van te zijn dat het verzoek tot inzage door jou is gedaan, vraag ik jou een kopie van je identiteitsbewijs met het verzoek mee te sturen. Maak in  deze kopie je pasfoto, MRZ (machine readable zone, de strook met nummers onderaan het paspoort), paspoortnummer en Burgerservicenummer (BSN) zwart.  Dit ter bescherming van je privacy. Ik reageer zo snel mogelijk, maar binnen vier weken, op jouw verzoek . Platform Trefpunt wil je er tevens op wijzen dat je de mogelijkheid hebt om een klacht in te dienen bij de nationale toezichthouder, de Autoriteit Persoonsgegevens. Dat kan via de volgende link:

https://autoriteitpersoonsgegevens.nl/nl/contact-met-de-autoriteit-persoonsgegevens/tip-ons

  1. Hoe ik persoonsgegevens beveilig

Platform Trefpunt neemt de bescherming van jouw gegevens serieus en neemt passende maatregelen om misbruik, verlies, onbevoegde toegang, ongewenste openbaarmaking en ongeoorloofde wijziging tegen te gaan. Als jij het idee hebt dat jouw gegevens toch niet goed beveiligd zijn of er aanwijzingen zijn van misbruik, neem dan contact op met mij via info@platformtrefpunt.nl.

  1. Wijzigingen aan deze Privacyverklaring

Platform Trefpunt kan deze privacyverklaring van tijd tot tijd bijwerken om veranderingen in mijn praktijken of voor andere operationele, juridische of regelgevende redenen te weerspiegelen.

 

 

 

Nieuwsbrief